6 de març 2014

Cóc amb crême fraîche


L'altre dia vaig comprar un pot de crema fresca (més coneguda com crême fraîche, ja que es tracta d'una nata fermentada procedent de la regió francesa de Normandia i que actualment ja es pot trobar a la sercció refrigerats de qualsevol supermercat). A una revista que tenia per casa, vaig trobar una recepta per fer-ne un cóc i avui la comparteixo amb vosaltres.
Aquest cóc queda molt esponjós, amb l'aroma i gust subtil de la nata. Volia posar-li una mica de sucre llustre barrejat amb canyella en pols pel damunt però no vaig tenir temps. Just quan feia una estona que havia sortit del forn, vaig rebre la visita de la meva fillola i vam aprofitar per menjar-ne uns talls per berenar acompanyat d'unes preses de xocolata. 

Ingredients:
  • 3 ous
  • 175 grs de sucre 
  • La pell d'una taronja ratllada
  • 80 ml d'oli de girasol
  • 1 pot de 200 grs de crema fresca
  • 225 grs de farina fluixa
  • 1 sobre de llevadura Royal
Elaboració:
Agafeu un motlle i el greixeu amb una mica de mantega o margarina i l'espolseu amb farina.
Bateu els ous amb el sucre fins que comencin a blanquejar. Afegiu la pell de taronja ratllada. Sense deixar de batre, afegiu poc a poc l'oli i quan estigui ben mesclat, incorporeu la crema fresca. Barregeu la llevadura amb la farina i passeu pel colador. Afegiu la farina a la massa poc a poc i barregeu bé però amb compte.
Afegiu la barreja al motllo i poseu al forn prèviament escalfat a 165º durant 40/45 minuts. Retireu del forn, doneu un parell de cops al motlle per desmotllar el cóc i deixeu-lo refredar damunt d'una reixeta.

Nota: si no teniu crema fresca, podeu utilitzar iogurt, a poder ser grec, perquè és més cremós.

3 comentaris:

  1. Ha de ser deliciós, Núria, tan esponjós que es veu. El pas a pas m'ha encantat!

    ResponElimina
  2. Això és un supercóc! I a mi també m'agrada molt utilitzar crème fraiche. Trobo que dóna resultats genials! Petons!

    ResponElimina
  3. L'haurem de provar de fer, té molt bona pinta!!

    ResponElimina