10 de febr. 2013

Peus de porc amb salsa




He de reconèixer que no soc una gran entusiasta dels peus de porc; no puc dir que no m'agradin, però la textura gelatinosa no acaba de ser del meu gust. De fet, aquesta recepta la vaig preparar per darrer cop fa cinc o sis anys, si no recordo malament un any per festes majors d'Amposta, el dia que comencen les nostres festes patronals amb el bou capllaçat (Font: Amposta.info). És un dia on les colles d'amics s'ajunten per donar compte d'un bon esmorzar de forquilla amb les anguiles en suc, cargols amb salsa, mandonguilles amb sípia, bou guisat, peus de porc, ... 
Als meus cunyats i a les meves germanes els hi agrada aquest plat i avui que hem dinat plegats, he pensat que era un bon moment per recuperar-lo del meu receptari. Ha quedat bò, amb la salsa amb el punt just de picant, el que ha estat una sort perquè amb les pestetes no saps mai si en fas poc o en fas massa. 

Ingredients (4 persones):

4 peus de porc ja cuits
1/2 pesteta (bitxo)
2 cebes mitjanes
2 cullerades de tomata ratllada
1 gotet de vi blanc
Sal i oli

Per a la picada:

1 gra d'all
1 branca de julivert
1 grapat d'ametlles torrades

Elaboració: 

Poseu una cassola al foc amb una mica d'oli. Quan sigui calent, poseu la pesteta i la ceba. Ho sofregiu a foc suau, quan sigui cuita la ceba, afegiu la tomata. 
Quan el sofregit estigui fet, afegiu els peus de porc, doneu-li unes voltes i incorporeu el vi blanc. Deixeu reduir l'alcohol i afegiu una mica d'aigua.
Deixeu que faci xup-xup durant 15 minuts. Mentres prepareu la picada i la deixateu amb una mica d'aigua. L'afegiu a la cassola i deixeu que cogui tot junt 15 minuts més.


10 comentaris:

  1. Fantàstics i ben senzills, jo hi afegeixo uns daus de patata. Quan no poso patata deixo que "salsegin" amb el got llarg de vi, i els acompanyo amb arrós blanc.

    ResponElimina
  2. Jo hi poso un ou bullit amb el vermell ben picat i el blanc trossejat. Espessiment i color.

    ResponElimina
  3. Algu em pot dir quanta estona s'han de bullir els peus de porc?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo els compro ja bullits a la carnisseria. Segurament si ho preguntes a l'establiment on habitualment compres la carn, t'ho sabran dir. De tota manera, dependrà si ho fas amb una cassola normal o una ràpida.

      Elimina
    2. Jo el bullu 2h. amb una ceba i dos claus d'especia, una cabeça d'alls dos fulles de llorer i un grapat de sal, després de les dos hores posu una fulla d'anit un porro xuribia i pastanaga i que bullir mitga hora mes

      Elimina
  4. Jo els els bullo 25 minuts al olla pressio

    ResponElimina
  5. Respostes
    1. Hola, suposo que et refereixes a "pesteta". És el bitxo (guindilla en castellà). A les Terres de l'Ebre en diem pesteta.

      Elimina