10 d’oct. 2012

Pastisset XXL

El mes passat la meva cosina Andrea va marxar a Weimar (Alemanya) per fer un curs d'alemany. Viu a casa d'una família on fa de cangur i d'aquesta manera es pot costejar la seva estada a la ciutat alemanya i el curs, que té una durada de 9 mesos.
La família que l'acull està formada per una mare i dues filles, l'Amelie de 6 anys i l'Amanda de 3 anys. Ahir la meva cosina va enviar-me un correu i entre altres coses explicava que l'altra tarda, ella i les xiquetes van estar fent trufes de xocolata. 
Li vaig dir que estaria bé que els hi ensenyés coses del nostre país, Catalunya, i que podia començar fent-ho amb un dolç tan nostre com el pastisset. Crec que la cuina és una bona manera d'introduir-se en la cultura i tradicions d'un país.
Aquest estiu a la casa rural on passàvem les vacances vaig fer un pastisset molt gros farcit de xocolata per als meus nebots.  El vam anomenar pastisset XXL i a casa meva ja comença a ser un clàssic, perquè agrada moltíssim a menuts i grans i el pots preparar amb pocs minuts.
Ahir li vaig dir a Andrea que en faria un per poder fer les fotos i publicar-lo en aquest bloc i així que el pugués ensenyar a l'Amelie i a l'Amanda. Aquest migdia l'he preparat a corre-cuita. Crec que les fotos són prou clares per entendre els passos a seguir.

Els ingredients són els mateixos que es poden veure en la recepta que vaig publicar l'altre dia http://benremenat.blogspot.com.es/2012/10/pastissets-rapids-de-xocolata.html

La única diferència és que enlloc d'agafar porcions, en el pastisset XXL s'utilitza tota la massa de cop.

Andrea, si a Weimar no trobes mistela, segurament trobaràs algun vi dolç de poca graduació. Si no vols utilitzar oli d'oliva, pots fer-ho amb oli de girasol. No és el mateix, però que hi farem.

Aquesta tarda me'n menjaré un trosset a la teva salut, perquè no te'l puc enviar pel Facebook. A veure si d'aquí uns dies m'envies una foto amb un pastisset alemany.




Aquesta és la textura que ha de quedar de la massa.


















Aquesta foto és de l'estiu, quan vaig ensenyar a les menudes a fer pastissets. Bons records de les vacances!.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada