23 de jul. 2013

Tomates cirera seques i confitades amb oli d'oliva i orenga


El meu pare sempre ha cultivat tomàquets a l'estiu, per fer conserva (varietat pera), per a amanida i les de penjar.
Des de fa uns anys que va provant altres varietats, com la Montserrat, la Kumato o les cirera (o cherry). Aquestes darreres, dolces i molt gustoses (res a veure amb les que comprem a l'hivern als supermercats), fan molta producció. Diumenge la tarda vam anar a l'hort del meu pare i vam cullir-ne un bon grapat, però com encara ens en quedaven a la nevera, vaig pensar en assecar-ne unes quantes i conservar-les en pots amb oli d'oliva.
L'assecat el vaig fer al forn, a baixa temperatura (90º) durant quasi tres hores. He de dir que les tomates haurien d'haver estat més estona, però com vaig decidir preparar-les quasi a les 9 del vespre de diumenge, es va fer massa tard, tenint en compte que després les havia d'envasar i coure al bany maria.
Ara, estic esperant una deshidratadora domèstica, que he encarregat per Internet i ja estic pensant en assecar, a part de més tomates cirera, diferents fruites i hortalisses. Ja us ho aniré explicant.

Ingredients:
  • Tomates cirera
  • Sal
  • Sucre
  • Pebre negre molt
  • Orenga
  • Oli d'oliva


Elaboració:
Netegeu les tomates, partiu-les per la meitat i li treieu el punxó. Poseu un full de paper vegetal damunt d'una llauna. Coloqueu les tomates. Espolseu una mica de sal, sucre, pebre negre i un grapat generós d'orenga.
Poseu la safata al forn a 90º (dalt i baix i si pot ser amb ventilador) i ho deixeu almenys 3 hores.
Retireu la safata del forn i deixeu refredar les tomates. Poseu-les en pots de vidre esterilitzats i acabeu d'omplir els pots amb oli d'oliva. I per acabar, coeu els pots al bany maria durant 25 minuts.
  • .

2 comentaris:

  1. UUuaauauua!!!!! Quina manera de conservar les tomaques cirera!! Quina sort tens de poder tenir-les de l'hort.....
    Salut!!

    Olga

    ResponElimina
  2. Això de tenir un hort és millor que tenir un tresor! Genial aquesta conserva!

    ResponElimina