18 de jul. 2013

Melmelada de pruna morada


Ingredients:
  • 1 quilo de prunes (sense pell i pinyol)
  • 800 grs de sucre*
  • La pell d'una llimona
  • 1 branca de canyella


*La quantitat de sucre pot ser variable, depenent de la dolçor de les prunes. Aquestes tenen un punt àcid i per això li vaig posar més sucre. 

Elaboració:

Peleu i netegeu de pinyol les prunes. Poseu-les en un bol amb el sucre i ho guardeu a la nevera fins a l'endemà (10 o 12 hores).
Poseu el contingut del bol en una cassola i afegiu la pell de llimona i la branca de canyella. Ho deixeu coure durant uns 30 minuts. Recordeu de retirar l'escuma.
Deixeu refredar uns 5 minuts i ja podeu envasar en els pots que previament haureu esterilitzat.

  • .

Us poso unes fotos de la prunera, la primera és quan començaven a agafar forma i l'altra quan començaven a agafar color.

5 comentaris:

  1. M'encanten les melmelades casolanes! Una de les primeres que vaig fer va ser, precisament, la de pruna. Boníssima! I més encara si les prunes són del teu arbre, oi? ;)
    Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Marta, són de les pruneres de l'hort dels meus sogres. Són molt grosses (n'hi ha que semblen nectarines) i per aprofitar-ne l'excedent, ja que es malmeten de seguida, faig melmelada. M'agrada posar-me'n un parell de cullerades al iogurt, per substituir el sucre.
      Bon estiu!
      Núria

      Elimina
  2. És una gran satisfacció preparar la melmelada a casa amb els teus propis fruits, oi??
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Olga, la veritat és que és un goig fer melmelada amb la teva pròpia fruita. Tant els meus pares com els sogres tenen un hortet amb verdures i hortalisses per als de casa i aprofitem per fer conserves i emplenar el rebost. No cal dir que dóna la seva feina, perquè sempre estem embolicats per la cuina, però també t'he de dir que ho fem perquè ens agrada, sinó fos així, ja trobaríem alguna excusa per no fer-ho i aprofitar aquest temps per anar a la platja.
      Gràcies per visitar el bloc. Salut!

      Elimina
  3. EStic entrant en el món de les melmelades, i aquesta teva, presentació inclosa, em sembla genial!

    ResponElimina