11 de març 2013

Espatlla de corder a la mostassa


He dit alguna que altra vegada que, a la cuina, m'agrada utilitzar els ingredients que tenim més a la mà, que no cal complicar-se gaire per preparar un bon plat. Crec que aquest que us detallo en aquesta entrada n'és un bon exemple. 
Fa uns dies vaig comprar per internet, entre altres productes, una espatlla de corder, concretament a Carns Albesa de Santa Bàrbara. Habitualment compro la carn i derivats a les carnisseries al meu poble, Amposta, que ofereixen productes molt frescos i de qualitat, però com Albesa són clients nostres (els hi hem fet el comerç electrònic), i a més tenen un gran prestigi a tota la comarca com a carnissers i artesans xarcuters, reparteixo les meves compres. 
Quan vaig treure l'espatlla de la nevera, vaig fixar-me amb el pot de mostassa de Dijon i recordant que m'agraden molt les salsitxes que preparo al forn i on també li poso mostassa, vaig pensar que podia provar a veure què en sortia. 
El xorret de vinagre damunt la carn li va molt bé perquè elimina aquell sabor més fort de la carn de corder, encara que en aquest cas, quan l'animal és de llet, no es nota gaire.
Pot semblar que la mostassa li dóna un gust potent però no és així, queda un sabor molt suau i la pell queda caramelitzada.
A més, aquesta recepta no requereix gaire temps de preparació, tret del temps en que ha de ser al forn, però això es fa sol.


Ingredients:
  • Una espatlla de corder de llet
  • Mostassa
  • Vinagre de Xerès
  • Sal i pebre
  • Oli d'oliva
  • 1/2 gotet de vi blanc
  • 1 o 2 cebes
  • 3 grans d'all

Elaboració:
Renteu i eixugueu l'espatlla de corder. Poseu-la en una safata per anar al forn, salpebreu, tireu-li al damunt un xorret de vinagre de Xerès i amb l'ajuda d'un pinzell, pinteu l'espatlla amb la mostassa. Afegiu un bon raig d'oli i el mig gotet de vi blanc. Deixeu una estona a temperatura ambient abans d'enfornar (una hora anirà bé).
Poseu al forn a 180º durant 25 minuts. Passat aquest temps afegiu la ceba a trossos i els grans d'all.
Deixeu coure fins que estigui daurada, aproximadament uns 50 minuts més, dependrà de lo tendra que estigui la carn.
Serviu l'espatlla acompanyada d'un puré que hem preparat amb les patates bullides, sal, pebre,  nou moscada i oli d'oliva.
Contrariament al que pugueu pensar, la mostassa li dona un sabor molt suau a la carn.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada