25 de febr. 2013

Carquinyols de tomàquets secs


Fa temps vaig veure una recepta molt original: carquinyolis de tomàquets secs amb parmesà. Aquest passat dissabte vaig decidir preparar-los, vaig pensar que amb una anxova al damunt i una cerveseta ben fresqueta seria un bon aperitiu.

Justament vaig adonar-me'n que no em quedava parmesà a la nevera i el vaig substituir per un formatge curat de cabra. A la recepta original no s'inclou una mica de llevat en pols, del tipus Royal. Jo tampoc en vaig posar però quan repeteixi la recepta, en posaré una culleradeta, com amb els carquinyols tradicionals.

Si voleu fer-ne aquí teniu els ingredients i el procés d'elaboració:

Ingredients:
  • 1 ou
  • 150 grs de farina
  • 50 grs de sucre
  • 1 xorret d'oli d'oliva
  • 1 polsim de sal
  • 1 culleradeta de llevat en pols
  • Pebre negre molt
  • Nou moscada
  • 8 tomàquets secs
  • 2 o 3 cullerades de formatge de cabra curat o parmesà

Elaboració:
Barregeu l'ou amb el sucre, afegiu l'oli, la sal, el pebre i la nou moscada,  la farina i el llevat. Quan tingueu la massa feta, afegiu els tomàquets secs tallats a trossos petits (prèviament haureu posat els tomàquts en remull amb aigua calenta durant uns 15 minuts) i el formatge ratllat.

Barregeu bé amb la massa. Dividiu la massa en dos i feu unes barretes d'uns tres centímetres d'ample i un de gruix. Poseu-les en una llauna. Pinteu amb ou batut i
coeu al forn durant uns 15 minuts a 180º. Retireu la llauna i amb compte de no cremar-vos, talleu les barretes a llesques. Torneu a posar les llesques al forn fins que estiguin ben cruixents, uns 7 minuts.

Acompanyeu de formatge de cabra, una tapenade d'olives, una anxova, ...


7 comentaris:

  1. Quina bona pinta, crec que ho probaré de fer. Però com són els tomàquets secs?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els tomàquets estan assecats i s'han de rehidratar posant-los en remull amb aigua tèbia. S'utilitzen molt en la cuina balear i també en la del sud d'Itàlia, on s'assequen posant-los al sol. També se'n poden trobar d'assecats i conservats amboli d'oliva. Fa un parell d'estius a casa em van preparar, els vam assecar al balcó, encara que el clima del Delta de l'Ebre no és massa apropiat, l'assecat el vam acabar al forn a baixa temperatura. Els tenim conservats amb oli d'oliva. Els que pots veure a la imatge els vam comprar al Mercadona, a la secció de fruites i verdures, però se'n troben a la majoria de supermercats.

      Elimina
  2. Respostes
    1. Gràcies per visitar el meu bloc.
      La recepta no és meva, la vaig veure fa temps per casualitat en un bloc molt interessant: El Taller de Cuina (http://www.eltallerdecuina.cat/2012/04/carquinyolis-de-tomata-seca-i-parmesa.html)

      Elimina
  3. Els fare! Tenen una pintaaaaa i molt ben explicat!

    ResponElimina
  4. Bon Nadal! els tinc al forn...per a demà a la nit.

    ResponElimina