29 d’oct. 2013

Arròs amb rap i cloïsses amb fumet Marviu



Quan preparo brou de peix o de carn, normalment sempre en faig una bona quantitat, els reparteixo en tupers i  els guardo al congelador. Així, sempre que vull preparar un arròs o qualsevol altre plat, en tinc de preparat.

Però l’altre dia vaig descuidar-me de treure’n un tuper del congelador i a la verduleria que tinc a la vora de casa vaig comprar un pot de fumet de peix de la marca Marviu, que elabora, de forma artesanal, l’empresa ampostina 7 de Peix.

Molts sabeu que m’agrada promocionar els productes de casa nostra i si són produits a la meva ciutat, encara més. Per això avui us vull explicar una recepta que vaig preparar amb aquest brou: un senzill arròs amb rap i cloïsses amb el fumet Marviu. La veritat és que el resultat va ser molt bò, com si l’hagués fet amb el brou que preparo a casa.

La base del fumet és el clàssic sofregit amb ceba, tomàquet, pebrot, all i oli d’oliva verge. I també una mica de vi blanc que li dóna un sabor molt especial. El peix utilitzat és morralla (cintes, galeres, aranyes, cranc, rap, ...), tot de les llotjes de Sant Carles de la Ràpita, Benicarló, Vinaròs i Peníscola).

Vaig parlar amb un dels socis de l’empresa 7 de Peix, a qui conec des de fa quasi 20 anys i va explicar-me que han començat a distribuir el fumet (en pot i també congelat) i també la crema de peix, que espero provar tan aviat pugui.

Si algú de vosaltres el vol provar, a Amposta el trobareu a Fruites Barberà i a Tortosa a la parada German Queviure del Mercat Municipal.  Segur que en els propers mesos ja es podrà comprar a tot Catalunya. Des d’aquí els desitgem molta sort. 

Ingredients (2 persones) 
  • 1 pebrot roig petit
  • 2 grans d’all
  • 1 cullerada de tomàquet
  • 250 grs de rap
  • 1 bon grapat de cloïsses
  • 170 grs d’arròs bomba
  • 1 pot de fumet de peix Marviu
  • Julivert
  • Sal
  • Oli d’oliva


Elaboració:

Talleu el pebrot a trossets petits. Feu el mateix amb els grans d’all. Poseu una cassola baixa al foc amb una mica d’oli d’oli d’oliva, afegiu el pebrot i l’all i deixeu que es vagi sofregint. Afegiu el tomàquet i quan el sofregit estigui a punt, afegiu l’arròs. 

Doneu unes voltes durant dos o tres minuts, incorporeu el rap tallat a trossos, doneu un parell de voltes i afegiu el fumet ben calent.


Deixeu coure durant 5 minuts a foc fort, afegiu les cloïsses, deixeu que recuperi la temperatura i baixeu el foc. 

Deixeu coure fins que l’arròs estigui al punt. Espolseu amb una mica de julivert picat i deixeu reposar tres o quatre minuts abans de servir. 

  • .






5 comentaris:

  1. No sé si és el fumet o la teva mà però aquest arròs fa un goig!!!!

    ResponElimina
  2. Em fa goig l'arrós però, el caldo de peix quan n'hi ha, un litre? i a quin preu està? gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. El pot de fumet és de 750 ml. i el preu està al voltant de 2'75 euros. Per a la recepta que he publicat, n'hi ha prou. Si fes falta líquid, sempre es pot allargar amb una mica d'aigua.

      Elimina
  3. Núria, t'acabo de trobar! Sóc la Cinta, del Perelló, i tinc el bloc trossets de cuina. M'alegra descobrir gent de l'Ebre per la gastrosfera! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cinta, no conec el teu bloc. La veritat és que no tinc massa temps per visitar altres blocs (cosa que hauria de fer), però segur que entraré al teu. Cada dia som més la gent de les Terres de l'Ebre que a través d'Internet, fem difusió de la riquesa gastronòmica dels nostres pobles. Una manera més de fer territori.Visca les Terres de l'Ebre! Una abraçada.

      Elimina